Nyheter: Ferrari 488 Spider
Av Vegar Bjørge
488 Spider er naturlig tillegg til 488 GTB som kom for noen måneder siden. Nyheten er egentlig ikke at man kutter taket av coupe-modellen, for det har Ferrari gjort i mange år, men de har kommet med en ny farge. Vi kommer til det. 488 har en turbomatet 3,9 liters motor som yter 670 hk og 760 nm, det samme som coupeen. Sprinten til 100 skal gå unna på 3 sekunder mens man når 200 i løpet av 8,7 sekunder. Imponerende tall selv om dette oppnås med taket på plass.
488 Spider skal være den mest aerodynamisk effektive åpne Ferrari som noen sinne er bygget, og husk at noen av tidligere spider modeller var løpsbiler. Her har Ferrari gjort mye for å oppnå best mulig downforce uten å gå på bekostning av luftmotstanden. I tillegg har de jobbet for å få den åpne versjonen like kjørbar som coupeen uten at det skal øke vekten for mye.
Det faste taket går å felle på 14 sekunder og bak føreren og passasjeren kan man få opp et elektrisk glass for vindbeskyttelse Glasset er stillbart i 3 posisjoner for å garantere best mulig beskyttelse. Motorlyden får man uansett på kjøpet og nytes best med taket nede.
Så var det den nye fargen. Racing Blå vil den kalles om man kjører en Porsche, BMW eller Audi, men hos Ferrari er det Blu Corsa som gjelder. En fantastisk kulør som gjør bilen rett, og til og med jeg som mener alle Ferrarier er penest i rød, er solgt. Nyt bildene av superbilen for den kresne!
488 Spider er naturlig tillegg til 488 GTB som kom for noen måneder siden. Nyheten er egentlig ikke at man kutter taket av coupe-modellen, for det har Ferrari gjort i mange år, men de har kommet med en ny farge. Vi kommer til det. 488 har en turbomatet 3,9 liters motor som yter 670 hk og 760 nm, det samme som coupeen. Sprinten til 100 skal gå unna på 3 sekunder mens man når 200 i løpet av 8,7 sekunder. Imponerende tall selv om dette oppnås med taket på plass.
488 Spider skal være den mest aerodynamisk effektive åpne Ferrari som noen sinne er bygget, og husk at noen av tidligere spider modeller var løpsbiler. Her har Ferrari gjort mye for å oppnå best mulig downforce uten å gå på bekostning av luftmotstanden. I tillegg har de jobbet for å få den åpne versjonen like kjørbar som coupeen uten at det skal øke vekten for mye.
Det faste taket går å felle på 14 sekunder og bak føreren og passasjeren kan man få opp et elektrisk glass for vindbeskyttelse Glasset er stillbart i 3 posisjoner for å garantere best mulig beskyttelse. Motorlyden får man uansett på kjøpet og nytes best med taket nede.
Så var det den nye fargen. Racing Blå vil den kalles om man kjører en Porsche, BMW eller Audi, men hos Ferrari er det Blu Corsa som gjelder. En fantastisk kulør som gjør bilen rett, og til og med jeg som mener alle Ferrarier er penest i rød, er solgt. Nyt bildene av superbilen for den kresne!
0 Response to "Nyheter: Ferrari 488 Spider"
Post a Comment