Geneve-messen: Audi S3 Cab
Av Vegar Bjørge
Audi har levert S3 i allerede 3 varianter, 3-dørs, Sportback og Sportsedan. Nå er det tid for Cabriolet-versjonen. Den får samme 2,0 TFSI motoren med 300 hk og 380 nm sammen med quattro-systemet. Faktisk er dette eneste bilen i sitt segment uten tak og 4-hjulstrekk. Prisen blir antagelig i underkant av 800 000 kroner når den kommer til Norge i 2. halvår. For den summen får du en bil med 245 liter bagasje med taket nede, noe som tar 18 sek. å felle, noe som du kan gjøre opp til 50 km/t. Sprinten til 100 tar 5,4 sek og det stopper ikke før du når 250 km/t. Om du ønsker å cruise forsiktig uten særlig trykk på gassen klarer den seg med 0,71 liter bensin pr mil. Vekten på 1620 kg bidrar til at forbruket ikke er lavere. Utvendig er det kjent S3 trim, noe som også innebærer 25 mm senking i forhold til standard utgave.
Audi har levert S3 i allerede 3 varianter, 3-dørs, Sportback og Sportsedan. Nå er det tid for Cabriolet-versjonen. Den får samme 2,0 TFSI motoren med 300 hk og 380 nm sammen med quattro-systemet. Faktisk er dette eneste bilen i sitt segment uten tak og 4-hjulstrekk. Prisen blir antagelig i underkant av 800 000 kroner når den kommer til Norge i 2. halvår. For den summen får du en bil med 245 liter bagasje med taket nede, noe som tar 18 sek. å felle, noe som du kan gjøre opp til 50 km/t. Sprinten til 100 tar 5,4 sek og det stopper ikke før du når 250 km/t. Om du ønsker å cruise forsiktig uten særlig trykk på gassen klarer den seg med 0,71 liter bensin pr mil. Vekten på 1620 kg bidrar til at forbruket ikke er lavere. Utvendig er det kjent S3 trim, noe som også innebærer 25 mm senking i forhold til standard utgave.
0 Response to "Geneve-messen: Audi S3 Cab"
Post a Comment