Nyheter: Alpina B5 Bi-Turbo
Av Vegar Bjørge
Ny BMW 5-serie står klar hos forhandlerne rundt omkring i landet, og for en bil det har blitt. Vi har testet, og testen kommer om noen dager her på bloggen. Vi fikk kjøre en 530d, og den imponerte med enorm kraft og akselerasjon. Likevel kommer den godt i skyggen av Alpina sitt bidrag. Den 5-serie baserte B5 har fått en 4,4 liters V8 med Bi-Turbo. Resultatet er 608 hk og 800 nm. Toppfart 325 km/t med Touringutgaven, og 5 km/t mer med sedanutgaven.
Alpina pusser på en allerede fullkommen form, og for noen blir det for mye, mens for andre er det akkurat passe. Jeg hører til de som synes Alpina er lekker og B5 ser elegant ut både i sedan og Touringutgave. Jeg tar gjerne den med best bagasjeplass, og i Touringen får du inntil 1700 liter bagasje med deg.
Takket være et smidig chassis har Alpina klart å lage en komfortabel og sportslig bil i ett, og dette gjør de til og med bedre enn BMW. Med elektronisk justerbare støtdempere og en utrolig presis 8 trinns Switchtronic girkasse, får du som sjåfør velge hva slags kjørestil du vil ha.
Akselerasjon er imponerende 3,6 sekunder med Touringmodellen, mens du klarer ett tidel kjappere med sedanen. Touring har et CO2 forbruk på 241 g/km og et bensinforbruk på 1,04 l/mil. For å få kraften ned i bakken har Alpina for første gang utstyrt sin 5-serie med BMW sitt xDrive system. Systemet gir opptimalt grep i alle situasjoner og er tilpasset Alpina B5 sine egenskaper.
Eksossystemet er Alpina sitt eget og man har også opptimalisert det for å kunne gi en grom V8 lyd som står i stil til bilen. Ekosossystemet er selvfølgelig i rustfritt stål med 4 piper stikkende ut i elegant utførelse.
Foto: Alpina
Ny BMW 5-serie står klar hos forhandlerne rundt omkring i landet, og for en bil det har blitt. Vi har testet, og testen kommer om noen dager her på bloggen. Vi fikk kjøre en 530d, og den imponerte med enorm kraft og akselerasjon. Likevel kommer den godt i skyggen av Alpina sitt bidrag. Den 5-serie baserte B5 har fått en 4,4 liters V8 med Bi-Turbo. Resultatet er 608 hk og 800 nm. Toppfart 325 km/t med Touringutgaven, og 5 km/t mer med sedanutgaven.
Alpina pusser på en allerede fullkommen form, og for noen blir det for mye, mens for andre er det akkurat passe. Jeg hører til de som synes Alpina er lekker og B5 ser elegant ut både i sedan og Touringutgave. Jeg tar gjerne den med best bagasjeplass, og i Touringen får du inntil 1700 liter bagasje med deg.
Takket være et smidig chassis har Alpina klart å lage en komfortabel og sportslig bil i ett, og dette gjør de til og med bedre enn BMW. Med elektronisk justerbare støtdempere og en utrolig presis 8 trinns Switchtronic girkasse, får du som sjåfør velge hva slags kjørestil du vil ha.
Akselerasjon er imponerende 3,6 sekunder med Touringmodellen, mens du klarer ett tidel kjappere med sedanen. Touring har et CO2 forbruk på 241 g/km og et bensinforbruk på 1,04 l/mil. For å få kraften ned i bakken har Alpina for første gang utstyrt sin 5-serie med BMW sitt xDrive system. Systemet gir opptimalt grep i alle situasjoner og er tilpasset Alpina B5 sine egenskaper.
Eksossystemet er Alpina sitt eget og man har også opptimalisert det for å kunne gi en grom V8 lyd som står i stil til bilen. Ekosossystemet er selvfølgelig i rustfritt stål med 4 piper stikkende ut i elegant utførelse.
Foto: Alpina
0 Response to "Nyheter: Alpina B5 Bi-Turbo "
Post a Comment