Nyheter Frankfurt 2015: Borgward BX7 AWD Prototype
Av Vegar Bjørge
Foto: Borgward
Borgward er tilbake og har tøffe mål for fremtiden. En årlig produksjon på 500 000 skal være mulig innen rimelig tid og Kina blir viktig marked sammen med andre land i vekst. Vi i Europa blir selvfølgelig også prioritert og derfor er første bil en SUV. BX7 AWD Prototype er så nær produksjonsklar som det går an. Dette er en bil som skal ose av premium til en folkelig pris.
Den går inn i et segment i vekst. Litt større enn både BMW X3 og Audi Q5 men ikke riktig like stor som BMW X5 og Audi Q7. De viktige målene er 471,3 cm lang, 191,1 cm bred, 167,7 cm høy og akselavstand på 276 cm. Man kan velge mellom 5, 6 eller 7 sitteplasser og på prototypen ser interiøret svært så innbydende ut. Bilen skal veie 1675 kg og maks tillatt bremset hengervekt er imponerende 2500 kg. Mindre imponerende er bagasjeromsplassen som er på 545 liter. I andre enden sitter det en 2,0 liters maskin på 224 hk og 300 nm. 6-trinns automatkasse er standard. Det kommer også en hybridversjon med el-motor koblet sammen med denne bensinmotoren. Effekten vil da komme opp i rundt 400 hk.
Permanent 4 hjulsdrift er standard slik vi i nord vil ha det, og fremkommeligheten er bra så sant det ikke blir for bratt eller vått. Man kan kjøre på hytteveier, skogsbilveier og elveleier så sant vannet ikke måler mer enn 30 cm dypt. Mest nærliggende er det likevel å tro at BX7 AWD kommer til å befinne seg på langt bedre veier. McPherson har fått plass foran og Multilink er plassert bak så komfort/sportslighet blir nok brukbart tatt vare på. Som standard får du 18" lettmetallfelger som om ønskelig kan byttes ut med opptil 21", altså ikke så ulikt konkurrentene. Kina får modellen i løpet av 2016, mens vi i Europa må vente noe lenger. Vi i Bil og Motorbloggen elsker folk som tar sjanser og ønsker Borgward lykke til!
Foto: Borgward
Borgward er tilbake og har tøffe mål for fremtiden. En årlig produksjon på 500 000 skal være mulig innen rimelig tid og Kina blir viktig marked sammen med andre land i vekst. Vi i Europa blir selvfølgelig også prioritert og derfor er første bil en SUV. BX7 AWD Prototype er så nær produksjonsklar som det går an. Dette er en bil som skal ose av premium til en folkelig pris.
Den går inn i et segment i vekst. Litt større enn både BMW X3 og Audi Q5 men ikke riktig like stor som BMW X5 og Audi Q7. De viktige målene er 471,3 cm lang, 191,1 cm bred, 167,7 cm høy og akselavstand på 276 cm. Man kan velge mellom 5, 6 eller 7 sitteplasser og på prototypen ser interiøret svært så innbydende ut. Bilen skal veie 1675 kg og maks tillatt bremset hengervekt er imponerende 2500 kg. Mindre imponerende er bagasjeromsplassen som er på 545 liter. I andre enden sitter det en 2,0 liters maskin på 224 hk og 300 nm. 6-trinns automatkasse er standard. Det kommer også en hybridversjon med el-motor koblet sammen med denne bensinmotoren. Effekten vil da komme opp i rundt 400 hk.
Permanent 4 hjulsdrift er standard slik vi i nord vil ha det, og fremkommeligheten er bra så sant det ikke blir for bratt eller vått. Man kan kjøre på hytteveier, skogsbilveier og elveleier så sant vannet ikke måler mer enn 30 cm dypt. Mest nærliggende er det likevel å tro at BX7 AWD kommer til å befinne seg på langt bedre veier. McPherson har fått plass foran og Multilink er plassert bak så komfort/sportslighet blir nok brukbart tatt vare på. Som standard får du 18" lettmetallfelger som om ønskelig kan byttes ut med opptil 21", altså ikke så ulikt konkurrentene. Kina får modellen i løpet av 2016, mens vi i Europa må vente noe lenger. Vi i Bil og Motorbloggen elsker folk som tar sjanser og ønsker Borgward lykke til!
0 Response to "Nyheter Frankfurt 2015: Borgward BX7 AWD Prototype"
Post a Comment