Geneve-messen: Rolls-Royce Ghost Series II
Av David K Andersen
I går tenkte jeg at det var ganske sykt at Ferraris innstegsmodell California gjør 0-100 på 3,6 sekunder. I dag er det Rolls-Royce sin innstegsmodell som bekrefter at det rimeligste man får fra et bilmerke ikke nødvendigvis trenger å ha pappseter og en motor på 40 hk. Ghost kom i 2010, og nå kommer faceliftet. Selv om denne bilen størrelsesmessig og prismessig ligger under Phantom, er det fortsatt biler som BMW 7-serie og Mercedes S-klasse som er konkurrentene. Eller et rimeligere alternativ kanskje vi skal kalle dem.
Endringene er diskrè og små. Det dreier seg om justeringer her og der. Og blant annet et nytt og bedre infotainmentsystem som styres via et hjul foran armelenet. En ting som er skikkelig spennende med bilen, er at BMWs nye GPS-styrte girkasse er bekreftet for Ghost Series II. Her gir GPSn signaler til girkassen om hvordan veien foran bilen går slik at den for eksempel girer ned før en brå sving. Tipper vi får se mer av dette i rimeligere biler etter hvert.
Her er bilder. Legg merke til hightechen som ligger bak det klassiske designet!
I går tenkte jeg at det var ganske sykt at Ferraris innstegsmodell California gjør 0-100 på 3,6 sekunder. I dag er det Rolls-Royce sin innstegsmodell som bekrefter at det rimeligste man får fra et bilmerke ikke nødvendigvis trenger å ha pappseter og en motor på 40 hk. Ghost kom i 2010, og nå kommer faceliftet. Selv om denne bilen størrelsesmessig og prismessig ligger under Phantom, er det fortsatt biler som BMW 7-serie og Mercedes S-klasse som er konkurrentene. Eller et rimeligere alternativ kanskje vi skal kalle dem.
Endringene er diskrè og små. Det dreier seg om justeringer her og der. Og blant annet et nytt og bedre infotainmentsystem som styres via et hjul foran armelenet. En ting som er skikkelig spennende med bilen, er at BMWs nye GPS-styrte girkasse er bekreftet for Ghost Series II. Her gir GPSn signaler til girkassen om hvordan veien foran bilen går slik at den for eksempel girer ned før en brå sving. Tipper vi får se mer av dette i rimeligere biler etter hvert.
Her er bilder. Legg merke til hightechen som ligger bak det klassiske designet!
0 Response to "Geneve-messen: Rolls-Royce Ghost Series II"
Post a Comment