Nyheter: Lamborghini Huracàn LP610-4
Av Vegar Bjørge
Hvordan skal man klare å erstatte Lamborghini Gallardo? Den mest suksessfulle Lamborghini noen gang og solgte godt helt til graven. Men alt har en slutt og for Lamborghini må det ha vært et trist øyeblikk da den siste Gallardo forlot fabrikken. Jeg har fundert flere ganger på hva som nå kommer til og skje. Gallardo reddet Lamborghini. Fra å være en produsent med mye mer utgifter enn inntekter er de nå en kassaku for eier VAG. Hvordan skal de klare å fortsette uten Gallardo?
Så kom erstatteren. For en skjønnhet! Lamborghini fortsetter å levere. Heldigvis er designet nedtonet i forhold til de mer brutale utgavene fra Lamborghini. Huracàn er en skjønnhet. Du kan ha den i stua. Den er et smykke!
De harde faktaene er som følger:
5,2 liters V10
610 HK ved 8250 omdreininger
560 NM ved 6500 omdreininger
1422 kg
0-100: 3,2 sek
0-200: 9,9 sek
325 km/t
1,25 l/mil
290 g CO2/km
Bilen er full av karbonfiber og aluminium som gjør at vekten er så lav som mulig, men regn med at det kommer lettere utgaver etterhvert. Bilen får en dobbelclutch kasse med 7 trinn og standard 4 hjulstrekk. Debuten er i Geneve i mars neste år og de første kundene får bilen sin i god til før sommeren slår til i Europa.
Nyt bildene!
Hvordan skal man klare å erstatte Lamborghini Gallardo? Den mest suksessfulle Lamborghini noen gang og solgte godt helt til graven. Men alt har en slutt og for Lamborghini må det ha vært et trist øyeblikk da den siste Gallardo forlot fabrikken. Jeg har fundert flere ganger på hva som nå kommer til og skje. Gallardo reddet Lamborghini. Fra å være en produsent med mye mer utgifter enn inntekter er de nå en kassaku for eier VAG. Hvordan skal de klare å fortsette uten Gallardo?
Så kom erstatteren. For en skjønnhet! Lamborghini fortsetter å levere. Heldigvis er designet nedtonet i forhold til de mer brutale utgavene fra Lamborghini. Huracàn er en skjønnhet. Du kan ha den i stua. Den er et smykke!
De harde faktaene er som følger:
5,2 liters V10
610 HK ved 8250 omdreininger
560 NM ved 6500 omdreininger
1422 kg
0-100: 3,2 sek
0-200: 9,9 sek
325 km/t
1,25 l/mil
290 g CO2/km
Bilen er full av karbonfiber og aluminium som gjør at vekten er så lav som mulig, men regn med at det kommer lettere utgaver etterhvert. Bilen får en dobbelclutch kasse med 7 trinn og standard 4 hjulstrekk. Debuten er i Geneve i mars neste år og de første kundene får bilen sin i god til før sommeren slår til i Europa.
Nyt bildene!
0 Response to "Nyheter: Lamborghini Huracàn LP610-4"
Post a Comment