Nyheter: Subaru WRX
Av Vegar Bjørge
Subaru Impreza WRX. Alle som har en antydning av olje i blodet har hørt om råtassen fra Japan. Subaru Impreza WRX var utgangspunktet for rallybilen som Petter Solberg vant VM i Rally med i 2003. Bilen hadde stor suksess i hendene på nordmannen og rally ble ikke det samme uten Subaru. De har hatt WRX på programmet etter rallysuksessen også, men den har ikke kommet til Norge og den var laget på kombikarosseriet, altså ikke en ekte WRX. Nå gjør Subaru vei i vellinga og introduserer WRX på nytt. Med koffertlokk. Stilig.
Motoren er en Boxer firer på 2,0 liter og turbo. Hestekreftantallet er 268 og dreiemomentet er på 349 i et bredt register. Du har maks trekkraft mellom 2000 og 5200 omdreininger. Akselavstanden er 265 cm mens bilens utvendige mål er 459,5 x 179,5 x 147,5 cm. Fremfarten går gjennom en 6 trinns girkasse og via en 50/50 fordeling på trekkraft foran/bak, går det så grusen spruter. Bilen har fått redusert vekt og det er også nå mulig å få den levert med en 8-tr automat. Bilen har blitt vesentlig stivere enn foregående modeller, og er mer sport enn noen gang. Japanerne får den i løpet av året som kommer. Vi får håpe vi også får den til Norge.
Subaru Impreza WRX. Alle som har en antydning av olje i blodet har hørt om råtassen fra Japan. Subaru Impreza WRX var utgangspunktet for rallybilen som Petter Solberg vant VM i Rally med i 2003. Bilen hadde stor suksess i hendene på nordmannen og rally ble ikke det samme uten Subaru. De har hatt WRX på programmet etter rallysuksessen også, men den har ikke kommet til Norge og den var laget på kombikarosseriet, altså ikke en ekte WRX. Nå gjør Subaru vei i vellinga og introduserer WRX på nytt. Med koffertlokk. Stilig.
Motoren er en Boxer firer på 2,0 liter og turbo. Hestekreftantallet er 268 og dreiemomentet er på 349 i et bredt register. Du har maks trekkraft mellom 2000 og 5200 omdreininger. Akselavstanden er 265 cm mens bilens utvendige mål er 459,5 x 179,5 x 147,5 cm. Fremfarten går gjennom en 6 trinns girkasse og via en 50/50 fordeling på trekkraft foran/bak, går det så grusen spruter. Bilen har fått redusert vekt og det er også nå mulig å få den levert med en 8-tr automat. Bilen har blitt vesentlig stivere enn foregående modeller, og er mer sport enn noen gang. Japanerne får den i løpet av året som kommer. Vi får håpe vi også får den til Norge.
0 Response to "Nyheter: Subaru WRX"
Post a Comment